.
home warunki współpracy kontakt
Matgraf - producent kalendarzy

Kalendarz firmowy, czyli jeden ze sposobów budowania świadomości marki

Niejednokrotnie właściciele firm musieli zmagać się z budowaniem świadomości marki, no bo któż powierzy wykonanie nawet drobnego elementu firmie, której nazwę słyszy pierwszy raz w życiu, a nie może ona jeszcze pochwalić się dobrym portfolio? Oczywiście - w dzisiejszych czasach ciężko spotkać przedsiębiorstwo, które nie posiada strony internetowej czy kont na portalach społecznościowych. Pomimo tego, wciąż w naszym społeczeństwie żyją osoby, dla których realne jest tylko to co mogą dotknąć bądź zobaczyć w fizycznej postaci. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą nam gadżety reklamowe, a w szczególności najmniej agresywna reklamą są kalendarze firmowe.

Kalendarz firmowy - czym jest?

Kalendarz firmowy to bardzo prosty element reklamowy, który spełnia swoją rolę, gdy musimy sprawdzić potrzebną datę, bądź zorientować się kiedy będziemy mogli podjąć się jakiegoś zlecenia. Ale dzięki szerokim możliwościom personalizacji możemy w prosty sposób przekształcić je w niesamowity gadżet do reklamy swojej firmy.

Kalendarze jednodzielne z wypukłą główką

Pomimo upływu lat, kalendarz firmowy dalej jest jednym z głównych mediów reklamowych, gdyż z łatwością możemy przekazać taki kalendarz dla firm, z którymi aktualnie współpracujemy. Jeżeli nam się poszczęści to zawiśnie on na ścianie partnerskiej firmy przez okrągłe 365 dni, a zobaczy go każdy kto odwiedzi ich siedzibę. W końcu reklamą, która najbardziej oddziałuje na klienta jest taka, którą widzimy codziennie. No i oczywiście - najlepszą reklamą jest ta, za miejsce której nie musimy zbyt dużo płacić, prawda?

Każda dobra agencja reklamowa jest w stanie przygotować dla nas indywidualny projekt na kalendarze firmowe, dzięki temu z wykorzystaniem naszej identyfikacji graficznej nasze medium reklamowe każdemu zapadnie w pamięć. Musimy pamiętać, że nie tylko pierwsza strona będzie tutaj najważniejsza! Przez większość czasu kalendarz firmowy będzie jednak otwarty na danym miesiącu, a nie na pierwszej stronie. Pomimo tego, to własnie ona ma zachęcić innych do powieszenia kalendarza na ścianie.

Kalendarze dla firm - jakie rodzaje?

W przeciągu naszego życia bardzo często spotykamy się z kalendarzami. Przewijają się one w autobusach, placówkach oświaty, urzędach czy ośrodkach zdrowia. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy, że kalendarze firmowe nie wiszą tylko na ścianach! Bardzo często widzimy je na biurkach pracowników wypisujących dla nas dokumenty, czy w formie podkładki na biurko! Jakie rodzaje kalendarzy powinniśmy zastosować, aby nasza reklama była skuteczna? Kalendarz dla firm zazwyczaj jest przedstawiony w dwóch głównych rodzajach: biurkowe i ścienne/wiszące. Które zatem wybrać? Odpowiedź jest prosta - najlepiej oba! Ale czym one się różnią i dlaczego są dobrym medium reklamowym? Przedstawimy to pojedynczo dla każdego rodzaju!

Kalendarze biurkowe

Kalendarze biurkowe to zazwyczaj takie, z którymi spotykamy się w prozaicznych sytuacjach jak wypełnianie dokumentów w innej firmie czy urzędzie i często nie zwracamy na nie szczególnej uwagi. Pomimo to - dobrze zaprojektowany kalendarz biurkowy jest w stanie przemycić nam i podświadomie zapamiętać chociażby logotyp i pozostałą identyfikację graficzną firmy. Przejeżdżając później obok takiej firmy, chociażby podczas prywatnej przejażdżki, jesteśmy bardziej skłonni do zaryzykowania i wejście do budynku firmy, jeżeli potrzebujemy jej usług. Przecież wygląda znajomo? Może ktoś nam ją kiedyś polecił? Warto spróbować!

Kalendarze ścienne / wiszące

Kalendarze firmowe często są produkowane, aby zawiesić je na ścianie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - jeżeli powiesimy taki kalendarz na ścianie w budynku firmy, kontakt z nimi będzie miała każda osoba, która wejdzie do takiego budynku. Oczywiście wywieszenie takiego kalendarza sprawdza się najlepiej w przypadku, gdy mamy styczność z zatłoczonymi miejscami, w których spędzamy dużą ilość czasu. Takimi miejscami dla przykładu są poczekalnie, gdyż potencjalny klient jest wystawiony na ekspozycję dość długi czas, więc ścienny kalendarz dla firm spełnia wtedy swoją rolę.

Kalendarze ścienne ze względu na ich wielkość mogą być różnie demonstrowane i spełniać różne role. Dla przykładu - kalendarz dwudzielny bądź jednodzielny bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku małych biur bądź domostw, gdzie ich użytkownicy będą mogli na szybko zakreślić interesujące ich dni, np. w celach zamówienia towaru bądź w przypadku domostw dzień wywozu śmieci.

Czy warto?

Oczywiście - odpowiedź na to pytanie jest bardzo mocno związana z kwestiami rodzaju działalności, głównego sposobu promocji. W przypadku jednych działalności taki kalendarz firmowy może sprawdzić się bardziej niż w innych. Nie będzie to nigdy jednak niepotrzebna inwestycja! Im więcej czasu i środków zainwestujemy w budowanie świadomości naszej marki, dzięki choćby przyzwyczajaniu ludzi do naszej nazwy i naszego logo, tym więcej nieznajomych klientów będzie w stanie przekroczyć próg naszej firmy!

W przypadku niektórych firm, które opierają się głównie o działalność fizyczną (np. budowy, naprawy sprzętu AGD) świadczonych w dużej mierze także dla osób nieobeznanych w innych mediach, jest to - poza marketingiem szeptanym - najlepiej zainwestowana gotówka w promocję naszej marki!


   copy Matgraf Drukarnia | Druk kalendarzy | Blog
.